onsdag 1. juli 2009

Om klimaproblemer

Jeg innrømmer det: jeg har ikke utdannelse inne miljøvern, meterologi eller relevante sosiale studier. Jeg vet ingenting om vær, istider, osonlag, CO2 utslipp - eller metan. Jeg prøver å lese hva 'eksperter' mener. Prøver å sette det i en sammenheng. Jeg vil jo ikke at verden slik vi kjenner den skal forsvinne. Men jeg får det ikke til. Så dukket 'plutselig' Al Gore opp. Han skulle vært president i USA i 4 år - la gå. Men ble ikke det. Trengte han et nytt 'beite'? Var det snart Nobel pris utdeling? Han smører sammen en del filmer og eksperter og snart er det et hylekor i gang. Mannen får Nobels FREDSPRIS - hallo FREDSPRIS!!! Er den norske Nobel-komiteen gått fullstendig av hengslene? FRED? Hvor mange linjer må mandatet for komiteen bestå av før de detter av? Han feires og hylles - vi er VIRKELIG I PROBLEMER NÅ!!! Isen smelter, havnivået stiger, fugleraser utryddes, hav-arter trues. Vi produserer kart og prognoser for elendigheten. Først får han 12 mill for å skape fred i verden av Nobel-komiteen. Så får han reise jorden rundt 5 ganger og holde foredrag om hvordan han skapte fred i verden. Samtidig lønnes han for foredragene - og reisene. Hans engasjement er det ikke noe å si på - det skal han ha! Fyren er dessuten sympatisk nok. Det må jo stemme det han sier - 'alle' mener jo det. Er det noen som fremdeles er våkne? Ikke det, nei. Er jeg helt alene om å se svindelen? Det han holder på med har jo ingenting med noenting å gjøre!! Er det ingen andre som skjønner at dette er buisness og BARE det?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar