mandag 28. desember 2009

Om Tagging

Du ser griseriet overalt. Uforståelige tegn - 'liksom' arabisk. Skal innholde et budskap eller en signatur: jeg var her, på denne måten MÅ du se meg, egentlig et null, men dette gjør jeg og du kan ikke stoppe meg. Jeg kunne urinert på veggen eller smurt min avføring her: hensikten er den samme, dere andre skal se noe dere ikke forstår for budskapet kan leses av andre taggere - eller dyr om du vil. Så får dere koste på fjerning om dere vil, vi taggere kommer igjen og griser tl veggene med vår urin og vår avføring. Jeg pisser akkurat hvor jeg vil og dere skal tørke opp etter meg, sier taggerne. Og samfunnet er som vanlig maktesløst. Vil 'forstå' taggerne. Gi dem friplasser rundt omkring - eller 'urinaler' om du vil. Lovgiverne har ingen ting å stille opp med, ingen tør foreslå lover som vil regulere strafferammer for griseriet. Folk skal bare finne seg i å måtte bruke av private ressurser for å rydde opp etter dem. Metoder å få slutt på galskapen finnes. De ligger der og venter på å bli tatt i bruk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar