lørdag 18. april 2009

Om Fildeling

Tja, kanskje det. Jeg betaler kr 2200,- i NRK avgift pr år. Kr 4200,- til Canal Digital pr år. Der skal jeg høre musikk, se serier og se filmer. Det betaler jeg for, som nevnt. Problemet mitt er at jeg ikke kan se ting og tang når kanalene sender dem. Det er jo synd. For meg? Jeg vet ikke riktig. Jeg har jo betalt for å kunne se og høre alt de sender, 24 timer i døgnet. Jeg har det? Hva er da problemet med at jeg laster ned musikk, serier og filmer og ser det når det passer meg? Jeg legger aldri ut noe, 'opplasting' forekommer ikke fra meg. Jeg vil bare gjerne se det jeg har betalt for. Kanskje jeg gjør noe galt? Vet ikke helt hva det gale består i. Dessuten betaler jeg 5500,- til Telenor som ISP pr år for, som de sier, å kunne laste opp og ned materiale med god hastighet. Jeg håper og tror at NRK , Canal Digital og kanskje Telenor, betaler de avgiftene de skal som rettighetshaverne skal ha. Det håper jeg virkelig. At de gjør. For ellers.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar